merkcampagne | Kansfonds
Je hebt het recht om het verschil te maken. Voor jezelf en voor een ander. Want dat gaat samen. Samen zorgen dat er niemand buitengesloten wordt. Dat ook de kwetsbaarsten een goede plek hebben in onze samenleving. Dat we omkijken naar anderen om samen vooruit te kunnen. Jij kunt dat doen. Jij hebt het recht om goed te doen. Het recht om anderen de kans te geven erbij te horen.
"Jij hebt het recht goed te doen" is de insteek van deze succesvolle campagne bedacht voor Kansfonds. Vanuit hun overtuiging dat we altijd moeten omzien naar de meest kwetsbaren in onze samenleving. Deze campagne had de bijzondere benadering om mensen nu eens niet te 'vragen' of 'wijzen op hun morele plicht' een ander te helpen. De insteeks van deze campagne is dat je "Het recht hebt" om goed te doen voor een ander. Dat zet je pas écht aan het denken over wat je kan zijn voor een ander en doen...
Maar hoe 'goed doen' dan? Daarop geeft de campagne 100 keer concreet antwoord op. Het resultaat was een 100-tal kansen om 'geven om elkaar' en 'omzien' concreet te maken in daden die iedereen kan doen.
Kansfonds zette stevig in op een brede campagne. Om zoveel mogelijk mensen te bereiken met een grote verscheidenheid aan concrete kansen om goed te doen. Om gebruik te mogen maken van jouw recht om goed te doen.
Radiocampagne die je aan het denken zet
Er was een generieke radiocommercial die vooral de missie van Kansfonds vertelde: "Jij hebt het recht goed te doen. Kwetsbare mensen meer onderdeel maken van onze samenleving. Hoe? Kijk op kansfonds.nl". Daarnaast waren er ook radiovarianten op specifieke thema's zoals: dakloosheid,
En voor online heeft Jori 5 verschillende webvideo's gemaakt die samen met display advertising zorgde dat er online veel zichtbaarheid was voor de campagne 'Jij hebt het recht goed te doen'.
Onderdeel van een online campagne is natuurlijk ook conversie. Heb je conversie, dan haal je resultaat. En dat resultaat is op veel manieren te definiëren. Bij deze campagne was het doel vooral meer merkbekendheid. Maar ook de aanwas van meer e-mailadressen in de database was wenselijk. Het boekje 'elke dag een kans' heeft daar goed bij geholpen. Een simpel gebaar waar je 7 dagen lang concrete kansen krijgt waarmee je gebruik kunt maken van je recht om goed te doen voor een ander.
_________________________________________________
BuroJori deed bij deze case voor Kansfonds: | merkstrategie | conceptontwikkeling | campagne | copy | script radiocommercials | webvideo productie | social campagne | televisieformat | training storytelling || ©2016-2021 |
_________________________________________________
Jori bedenkt met het grootste plezier concepten waarmee merken beter resultaat behalen. Campagnes die mensen bereiken en in het hart raken. Benieuwd wat BuroJori voor jou kan bedenken? Gewoon even Jori de Ruiter bellen, of een e-mailtje sturen om te horen wat het geheim van een goede merkstrategie is.
_________________________________________________