Jori traint. Met beter schrijven, anders denken en vanuit een nieuw perspectief naar jezelf, werk en merk kijken.
Het geheim van creatie
Kan het in jullie organisatie nét wat creatiever? Jori heeft de ervaring om jullie anders te laten denken, kijken en samenwerken. Jori's geheim om creatie los te maken is concreet en hard werken. Heb je het lef het zelf en met je team nét wat anders te gaan doen? Goed plan!
Vanf nu wordt werk anders
Want goede conceptontwikkeling maakt hét verschil in communicatie. Maar hoe doe je dat? Jori neemt je vanuit 14 perspectieven mee hoe zijn hoofd werkt. Veel oog-openers en vaardigheden waar jij je voordeel mee doet. Je krijgt inspirerende voorbeelden, gaat nooit meer brainstormen zoals vroeger en je manier van werken wordt anders. Je gaat 'live' concepten bedenken en ervaren of jij het in je hebt om je team creatiever te maken. Een nuttig dagdeel vol plezier voor jezelf en jouw team!
Deelnemers Minimaal 6, maximaal 12
Duur 3 tot 4 uur
Prijs Op aanvraag
Wat is jouw verhaal?
Verhalen vertellen we allemaal. En dat is niet voor niks. Want met verhalen vertellen bereik je meer. Meer mensen, meer emotie, meer herinnering en nog veel meer. Maar hoe werkt ‘storytelling’ nou eigenlijk? En wat kan jij daarmee? Jori neemt je in de training Storytelling op sleeptouw. Je keert over de historie, theorie, succesverhalen en de beste manieren om verhalen te vertellen. Vervolgens ga je zelf en met je team werken aan jullie eigen verhaal. Een zeer bruikbare manier om je bewust te worden van jouw rol in het bedrijf waar je werkt. En een heerlijke manier om met met je team op een andere manier naar jezelf en jullie werk te kijken.
Dit levert het op
Deze workshop is uitermate geschikt om vanuit medewerkers te vertellen waar de organisatie voor staat. Persoonlijke verhalen van medewerkers die op eerlijke en eigen wijze vertellen wat de dienstverlening nou écht is. Een zeer waardevol instrument om in te zetten voor zowel interne- als externe communicatie. Maar ook het effect op meer werkplezier en company-pride is groot. Jori kan je er meer over vertellen, onder andere wat het effect van deze workshop Storytelling was binnen Albert Heijn, Kansfonds, PINO of Eurocross van Achmea.
Hoe medewerkers verhaal halen
Na de workshop hebben jij en je collega's ieder een eigenwijze versie waarop ze het merkverhaal vertellen. Zo maak je van medewerkers bevlogen ambassadeurs voor je merk.
Rogier Mulder (Partner bij PINO) over deze schrijftraining
"Recent kregen we van Jori een workshop. En die was top! Jori heeft onze aangescherpte merkstrategie doorvertaald naar een verbeterde manier van schrijven. Geen standaard schrijftraining, maar op-maat gemaakt voor PINO. In de workshop wisselen theorie, praktijkvoorbeelden en concrete manieren voor aangescherpte ‘Pino-taal’ zich in hoog tempo af. Ons hele team werd scherp gehouden met de inspirerende en meteen leerzame voorbeelden en de humor en scherpte van Jori. Heel fijn waren de al uitgeschreven voorbeelden die lieten zien hoe onze nieuwe strategie doorvertaald kan worden. Zeer leerzaam, verrassend en boven verwachting. Typisch een workshop die aangenaam verrast en waar je na afloopt nog lang over na blijft denken. Zeer inspirerend, leuk, praktisch, waardevol en van harte aan te bevelen!"
Deelnemers Minimaal 8, maximaal 14
Duur 2,5 tot 4 uur
Prijs Op aanvraag
Schrijfrollercoaster van 2,5 uur
Jori geeft met het grootste plezier de training ‘stand-up communicatie’. In 2,5 uur neemt Jori je mee langs manieren hoe je taal schrijft die mensen raakt. Dat doe je zelf en soms met Ai. Je ziet veel praktijkvoorbeelden van krachtige tekst. En wanneer jij wilt, breng je onverwacht verzoeken in om te (her)schrijven. Dat gebeurt dan meteen, live onder leiding van Jori. Een strakke training met veel ruimte voor chaos en plezier. Na 2,5 uur weet je hoe je pakkender teksten schrijft. Wat de zin van koppen is. Ken je de relevantie van 'de prompt' En schijf je tekst die net zo verleidt als niks verhullende foto's op Tinder. Na de training schijf je met meer lef en op meer eigen wijze.
Pieter M. Kop (Head of marketing, communications, branding & customer experience at DAS)
Samen met Jori hebben wij onder meer de 'tone of voice' voor ons merk verder ontwikkeld en vertaald voor de interne organisatie in een aantal aansprekende workshops. Met humor, taalvaardigheid en gevoel voor merk loodst Jori je als vanzelfsprekend naar het beste resultaat. Hij luistert, legt verbanden, zoekt logica, is (zelf)kritisch en altijd constructief. Een echte vakman met passie voor taal en tekst. Iemand die autonoom de klus klaart of juist perfect aansluit in het team. Kortom: van harte aanbevolen!”
Josine Thiadens (HR development manager bij Vlirdens) over deze schrijftraining
"De (Ai) schrijfworkshop was leuk en geen moment saai. Op een luchtige manier nam Jori ons mee. Met veel leuke aansprekende voorbeelden. Dit blijft zeker hangen. Na afloop van de workshop heeft Jori mij geholpen mijn persoonlijke verhaal te schrijven. Knap hoe hij met een kort interview de juiste snaar weet te raken met taal. Heel blij ben ik met het resultaat!"
Vlirdens verhalen
Bij Vlirdens geeft Jori met regelmaat schrijftrainingen aan (nieuwe) medewerkers. Dat zorgt dat er steeds vanuit het perspectief van medewerkers een verhaal is over hoe zij met planning meer werkend maken. Een deel van deze verhalen zijn te bekijken op deze pagina. Wil je de context van deze medewerkersverhalen plaatsen binnen de strategie van Vlirdens, kijk dan even naar de Vlirdens-case.
Deelnemers Minimaal 6, maximaal 12
Duur 2,5 tot 3 uur
Prijs Op aanvraag
Door denken doorbreken
Jori coacht creatieven een-op-een. Dat werkt. Want soms zit je vast in denkpatronen. Soms is je werk zo georganiseerd dat creatief denken bijna onmogelijk is. Of zijn persoonlijke issues, van onzekerheid tot faalangst, de blokkade die je liever ziet verdwijnen. Maar hoe doe je dat? Door niet alleen verder te ploeteren maar juist jouw denkpatronen te doorbreken met wat hulp van persoonlijke creative coaching.
Onderbewustzijn gaat weer werken
En veel vaker gaat het erom dat je denkpatronen afleert. Want als je nou wat 'minder hard probeert', geeft je het onderbewustzijn meer kans het werk voor jou te doen. Het is één van de manieren om net even wat anders naar je werk, jezelf en de wereld te kijken. En dat doe je soms zelfs het beste met je ogen dicht. Het is eigenlijk net creatie, aanspraak maken op het onderbewustzijn van een consument. En van die benadering kunnen creatieven misschien nog wel het meest van zichzelf leren.
Van trafficer tot eindbaas
Creatieven coachen gaat niet alleen maar over de designers of copylui in een organisatie. Elke afdeling, elk team of organisatie die zich bezighoudt met creatief werk heeft baat bij wat persoonlijke begeleiding. Soms is het de projectmanager die 'sturen op uren' los moet laten en meer de inhoud in moet. En een andere keer is het de CEO die een stevige 'tik op de vingers' nodig heeft om het werk ook echt aan anderen over te laten.
Wat denk jij?
Of liever nog: 'voel jij?' dat een beetje persoonlijke aandacht bij jezelf, een collega of misschien wel de hele afdeling op haar plaats is. Dan wordt het misschien toch eens tijd om je telefoon of toetsenbord te pakken en Jori even te bellen. Kunnen jullie samen ff 'sparren' of 'bomen' om te zien wat het andere perspectief van creatief werken kan zijn. Fijne dag nog!
Deelnemers Maximaal 1
Duur Variabel
Prijs Op aanvraag
Fuseren of overnemen gaat zomaar niet!
Het ene bedrijf neem het andere over. Dát is pas dynamiek en vraagt om goede begeleiding. De ene ondernemer is druk met zijn earn out terwijl de andere nog zit te wachten op de laatste jaarcijfers. En ondertussen blijven er vragen liggen zonder antwoord.
Vragen wachten op antwoorden
Wat is het gevolg van merken die samengaan? Verdwijnt er één merknaam of juist niet? Hoe reageren medewerkers op deze verandering? Gaan bedrijfsculturen wel goed samen? Wat ga je wanneer roepen, intern en extern? Heb je een sterk verhaal? Is er voor iedereen wel wat te vieren? Welk verhaal legt goed uit wat 'de markt' heeft aan deze aandelenwissel? Welk doel dient de fusie van organisaties en merken nou eigenlijk écht? Welk probleem lost dit op?
Eenduidig authentiek verhaal
Jori helpt bij merken die samengaan. Met interviews en korte werksessies komen merken, mensen, begrip, gevoel en logica samen. Je krijgt een eerlijk authentiek verhaal over de droom die achter een fusie of overname zit. Een verhaal waar alle partijen zich goed bij voelen. Daarna 'rollen we dit verhaal uit' met een geregisseerde timing. Intern en extern. Met ruimte voor het afscheid nemen van wat wegvalt. En met inspiratie voor al het spannends dat komt.
Tarief op aanvraag na vertrouwelijke intake
Deelnemers Maatwerk
Duur Variabel
Prijs Op aanvraag