merkfusie | Coniche en Vlirdens
Twee organisatie besluiten krachten te bundelen, samen te gaan. Op uitnodiging van Vlirdens mocht Jori meedenken over de communicatie. Met interviews bij stakeholders van beide organisaties krijg je dan een duidelijk beeld van wensen, verwachtingen, aannames, vragen én verschillende antwoorden van beide partijen.
De Inbreng van beide partijen hebben we samen vertaald naar de gemeenschappelijk best voelende en kloppende woorden. Om uiteindelijk zowel intern als extern met gedeeld enthousiasme dit nieuws te delen. Een hardop "JA!JA!"-zeggen, werd de vorm en taal waarlangs we het nieuws naar buiten hebben gebracht.
Nadat medewerkers bij Coniche en Vlirdens intern op passende wijze de hoogte zijn gebracht, volgt de externe communicatie. Op de dag van de bekendmaking gebeurde dit tegelijk vanuit beide organisaties op LinkedIn. Elk met eenduidige communicatie, maar wel vanuit eigen huisstijl. Meteen daarna volgde de gemeenschappelijke externe communicatie.
Na de bekendmaking volgt de tijd van 'het ondertussen' waar met alle nodige tijd en zorgvuldigheid organisaties en mensen met elkaar kennismaken, vragen stellen, antwoorden geven en kansen verkennen.
Ondertussen is er meteen na de bekendmaking veel belangstelling in de media voor de overname van Coniche door Vlirdens. Altijd leuk om te zien dat goed nieuws ook wordt opgepikt.
_________________________________________________
BuroJori deed bij deze case: | strategie | merkmediation | concept | copy || ©2023 |
_________________________________________________
Als merken van bedrijven samenkomen en besluiten samen verder te gaan is er meer uitdaging dan je denkt. Bij fusies of overnames gaat er in het begin namelijk vooral veel aandacht naar de financiële en juridische kant van de big-deal. Dan merk je al snel dat merken te weinig aandacht krijgen. Dat kan anders en moet anders. Merkmediation helpt. Kijk even onder 'trainingen' of gewoon even Jori de Ruiter bellen, of een e-mailtje sturen om te horen wat merkmediation voor jullie gaat doen. .
_________________________________________________